L’Escola inspira el seu Projecte Educatiu en la pedagogia proposada per Celestin Freinet. El Projecte Educatiu és compartit per tota la comunitat educativa. Entenem l’Educació com la formació integral de la persona, tenint en compte els aspectes intel·lectuals, emocionals i socials.
A partir dels primers cursos intentem portar a terme el màxim d’activitats basades en la pedagogia Freinet i alhora anem incorporant i adaptant les noves tècniques que van sorgint, adequant-les al nivell i continguts dels cursos.
Es proporciona a l’alumnat el clima adient perquè pugui desenvolupar-se tal com ell és, pugui potenciar al màxim les seves possibilitats i pugui adquirir els mitjans intel·lectuals i personals que li permetin d’integrar-se a la societat que li toqui viure. Es busca dotar l’infant de sentit autocrític, el qual li permetrà calibrar allò que l’envolta.
El tipus d’ensenyament és el màxim d’apropat a la vida de l’alumnat, perquè pugui observar, investigar i treure conclusions -Tempteig experimental- i facilita que els interessos més forts i viscuts de les criatures es reflecteixin al grup-classe, estimulant, així, tots els altres companys/es. Es tracta doncs, d’un aprenentatge molt vivencial, on l’alumne n’és el centre en tot moment.
Tot això suposa una organització de classe que contempla dos temps de treball diferenciat:
El temps de treball dirigit en el qual és el docent qui pren la iniciativa per tal d’organitzar la tasca i introduir els aspectes curriculars propis de l’edat i el temps de treball lliure en el qual és la criatura qui organitza el seu treball i així es possibilita que aquest sigui més apropat als interessos, necessitats, motivacions i ritmes diferenciats dels alumnes. A cada nivell es disposa de material i recursos que proporcionen la possibilitat de triar de manera autònoma les activitats. Els infants demostren una gran autonomia en l’organització de les seves tasques quan acaben la primària.
La llengua: La llengua vehicular de l’escola és el català. Es treballa la llengua castellana des de parvulari i comencen a treballar l’anglès a P4. Ara bé, es potencia l’expressió per mitjà de tots els llenguatges: verbal, matemàtic, plàstic, corporal, musical. Valorem, de manera especial, l’aspecte creatiu de tots ells.
Les bases pedagògiques marquen l’essència de l’Escola des de fa 50 anys, ara bé, ens trobem en un moment de canvi, on l’experiència de tot allò que funciona i dona resultats, ha de lligar amb la voluntat d’avançar, partint de la innovació pedagògica per tal de seguir mirant cap a un futur on els nostres alumnes siguin competents i estiguin preparats pels reptes de les etapes posteriors.
¿A qué edad se debería dejar de usar el pañal?, ¿No sabes cómo gestionar las rabietas?, ¿Cómo poner límites sin recurrir a castigos? Consulta a una asesora en crianza respetuosa
x