L'Erol somos una Cooperativa sin ánimo de lucro autogestionada. Las familias, las profesionales de la educación -llamadas: acompañantes- y las personas que participamos regularmente de L'Erol construimos y creamos comunidad.
El núcleo actual de L'Erol es la escuela y la comunidad acontece a través suyo. Por las tardes también es y cada vez será más un espacio abierto al resto de la población.
La comunidad que conforma actualmente L'Erol desea encontrar un oasis que tenga como vocación ser un lugar donde cada persona y familia pueda encontrar bienestar, salud, comprensión, coherencia, tribu, refugio… en diferentes dimensiones: la escuela, la formación, el asesoramiento y acompañamiento familiar y entre personas/familias, la terapia, el espacio de encuentro…
La casa que acoge L'Erol es muy grande y nos podemos imaginar muchos espacios comunitarios para compartir y vivir. Deseamos que a lo largo de los años podremos ir haciendo realidad los sueños colectivos de la comunidad de L'Erol.
La educación viva, que parte de la educación libre, se define como la educación "de lo que es adecuado". Por lo tanto, acontece en función de las personas que comparten (según las necesidades reales, las capacidades de unos y otros, el nivel de autoconocimiento, los intereses...) y de las posibilidades de entorno. La educación viva no es un método, sino una actitud, una manera de relacionarse, basada en tres grandes referentes teóricos: el autopoiesi, la teoría de sistemas y el paradigma de la complejidad.
La estructura de la escuela de L'Erol se estructura según las necesidades de los niños. Las necesidades de los diferentes grupos son cambiantes y nos adaptamos a ellas. También tenemos en cuenta las necesidades de las personas adultas que acompañamos y las de los padres, madres o tutores/as.
Organizamos los diferentes espacios para que sean adecuados para cada etapa madurativa. En cada espacio disponemos el mobiliario y el material con el objetivo de promover un ambiente de confort donde el niño pueda desarrollarse con compañía o en solitario. Los aprendizajes, L'Erol, suelen venir desde la motivación intrínseca en contacto con el entorno. A través del descubrimiento y la expresión (también emocional). Las acompañantes promueven estos aprendizajes a través del ambiente, propuestas, talleres, conversaciones, hábitos, etc.
Para L'Erol es primordial poder tener al alcance el contacto con la natura, el bosque, los elementos. En la escuela pasamos muchos ratos al exterior y si se tercia disfrutamos del bosque que tenemos justo al lado.
L'Erol som una Cooperativa sense ànim de lucre autogestionada. Les famílies, les professionals de l'educació -anomenades: acompanyants- i les persones que participem regularment de L'Erol construïm i creem comunitat.
El núcli actual de L'Erol és l'escola i la comunitat esdevé a través seu. A les tardes també és i cada vegada serà més un espai obert a la resta de la població.
La comunitat que conforma actualment L’Erol desitja trobar-hi un oasi que tingui com a vocació ser un lloc on cada persona i família hi pugui trobar benestar, salut, comprensió, coherència, tribu, refugi… en diferents dimensions: l’escola, la formació, l’assessorament i acompanyament familiar i entre persones/famílies, la teràpia, l’espai de trobada…
La casa que acull L’Erol és molt gran i ens hi podem imaginar molts espais comunitaris per a compartir i viure. Desitgem que al llarg dels anys podrem anar-hi fent realitat els somnis col·lectius de la comunitat de L’Erol.
L'educació viva, que parteix de l'educació lliure, es defineix com l'educació "del que és adequat". Per tant, esdevé en funció de les persones que comparteixen (segons les necessitats reals, les capacitats d'uns i altres, el nivell d'autoconeixement, els interessos...) i de les possibilitats de entorn. L'educació viva no és un mètode, sinó una actitud, una manera de relacionar-se, basada en tres grans referents teòrics: l'autopoiesi, la teoria de sistemes i el paradigma de la complexitat.
L'estructura de l'escola de L'Erol s'estructura segons les necessitats dels infants. Les necessitats dels diferents grups són canviants i ens adaptem a elles. També tenim en compte les necessitats de les persones adultes que acompanyem i les dels pares, mares o tutors/es.
Organitzem els diferents espais perquè siguin adequats per a cada etapa madurativa. A cada espai hi disposem el mobiliari i el material amb l'objectiu de promoure un ambient de confort on l'infant pugui desenvolupar-se amb companyia o en solitari. Els aprenentatges, a L'Erol, solen venir des de la motivació intrínseca en contacte amb l'entorn. A través del descobriment i l'expressió (també emocional). Les acompanyants promouen aquests aprenentatges a través de l'ambient, propostes, tallers, converses, hàbits, etc.
Per L'Erol és primordial poder tenir a l'abast el contacte amb la natura, el bosc, els elements. A l'escola passem moltes estones a l'exterior i si s'escau gaudim del bosc que tenim just al costat.
Do you want to watch this video?
Please, update your cookie seetings and reload the page
Do you want to watch this video?
Please, update your cookie seetings and reload the page