L’escola Teresa Altet és un centre públic d’educació infantil i primària de Rubí, que té per missió col·laborar en l'educació i formació dels nens i nenes d'entre 3 i 12 anys, per tal que esdevinguin ciutadans formats integralment (a nivell personal, social, motriu i intel·lectual) desenvolupant les seves capacitats i competències tot assolint una base per d’integrar-se en la societat actual com a membres actius, crítics i amb plens drets i consciència.
Amb aquest fi, desenvolupa la seva organització i planificació de forma inclusiva, fomentant i treballant a partir del marc de la cultura i la llengua catalanes i integrant-se dins un projecte educatiu amb voluntat plurilingüe.
Afavoreix l’educació com a procés integral que afecta a tots els aspectes de la personalitat, potencia una línia metodològica basada en el diàleg constructiu, l’experimentació, l’expressió acurada i l’autonomia, el lideratge per l’aprenentatge dels qui protagonitzen els processos, l’anàlisi de necessitats de l’alumnat, la detecció inicial de mancances i punts forts i el treball en equip del professorat i les famílies.
Potencia la participació responsable i constructiva de tots els membres de la comunitat educativa, a través dels òrgans de participació, en la gestió institucional, i impulsa la participació del professorat en projectes d’innovació pedagògica.
L’escola té com a propòsit contribuir a la formació total de la persona, acadèmica i humanament, tot adaptant les metodologies educatives a les particularitats individuals i oferint a les següents etapes educatives persones autònomes, respectuoses i solidàries.
Visió
L’escola Teresa Altet vol esdevenir un referent en la formació de nois i noies de Rubí i vol proporcionar al professorat un entorn de treball participatiu i motivador que faciliti la seva implicació en el projecte educatiu i en la gestió de centre (lideratge distribuït i conscient).
És per això que volem:
- Que la revisió dels documents i projectes de centre (PEC i projectes de Direcció), així com la seva periòdica avaluació serveixi per avançar en la millora de resultats, sigui compartida i esdevingui un element funcional de participació, gestió i informació per tots els agents de la comunitat educativa.
- Que la participació de les famílies pugui realitzar-se a través d’una AMPA forta i vinculada als principis educatius que regeixen la comunitat educativa.
- Que la relació entre els serveis externs i l’escola sigui més funcional, operativa i eficaç per sumar en el projecte de centre i en els resultats i èxit de l’alumnat..
- Que la relació entre els membres de la comunitat educativa es fonamenti en el respecte, la cordialitat i la implicació.
- Aprofundir en la gestió dels recursos humans per tal que millori la tasca docent en base a poder garantir la participació, la fixació d’acords i la publicitat dels mateixos (reforços, coordinacions, tutories, comissions), millorar les funcions administratives i fer-les públiques pel coneixement de tothom (horaris, recursos econòmics).
- Que els aprenentatges responguin a una millora de les competències bàsiques dels/les alumnes i a la millora de les possibilitats d’aplicació dels aprenentatges en la vida futura dels/les mateixos.
- Enfortir recursos ja existents que fomenten la integració i desenvolupament integral dels alumnes com: el casal, els serveis educatius, el pla de treball de l’esport i d’altres municipals o mixtes com el pla d’entorn.
- Fomentar i enfortir el sentiment d’identitat i pertinença al territori, a la llengua i cultura del País, així com el sentiment de pertinença al centre i al seu projecte.
- Desenvolupar i enfortir un treball de coneixença i respecte de l’entorn natural.
Valors
L’educació que oferim a l’Escola Teresa Altet es recolza en:
- Una educació integral que valori l’esforç personal.
- La Solidaritat i la cohesió
- El respecte, l’esperit crític i l’autonomia.
- La cooperació i la responsabilitat.
- La inclusió
- La comprensió
- La integració
- Una línia metodològica que avança basada en el consens de l’equip educatiu
- Una participació positiva i responsable en la gestió institucional
com a grans objectius a treballar i com a eixos de treball organitzat i sistematitzat:
. Desenvolupament de la comunicació i de les competències discursives bàsiques. Els nostres alumnes, en general, mostren un baix nivell de competència oral i reben un model no del tot correcte referit a les estructures bàsiques. El seu fons lèxic i de vocabulari expressiu és molt limitat. De tot se’n desprèn un llenguatge molt empobrit que mediatitza la comunicació, l’accés a la informació i la regulació de l’acció i la conducta. El tractament de les habilitats necessàries per millorar la competència comunicativa passarà per un tractament gairebé reeducatiu del desplegament global lligat a totes les àrees i a contextos diversificats (experiències, lectura modelada, pla de lectura i expressió oral en general, educació Emocional, plàstica, teatre i expressió corporal, Consell dels Infants...) molt estructurats i organitzats en l’aquí i l’ara.
A més d’aquesta constatació cal veure (com ja hem apuntat) que la llengua de relació espontània és el castellà i, per això caldrà enfortir i multiplicar les ocasions d’usar el català en el si de l’escola (Aquesta raó ens farà -entre altres mesures que desenvoluparem al llarg del projecte- realitzar les estructures lingüístiques comunes en català). També apostarem per anar potenciant l’aprenentatge de l’anglès creant contextos d’experiència i d’ús de la llengua que permetin normalitzar la seva utilització en la vida del centre.
.Treball per la creació d’unes condicions de comunicació i de treball òptimes. Els/les nostres alumnes es manifesten poc atents, amb una baixa capacitat per mantenir l’atenció en allò que succeeix o per les activitats i contextos educatius que els/les mestres els hi proposen. Aquesta és una característica compartida per la majoria d’alumnes del segle XXI i fa referència a l’exposició dels infants a les noves tecnologies i a la influència que aquestes van imprimint en l’entrada de la informació i en la seva forma de processar-la. Aquesta qüestió, junt amb la velocitat i puntualitat amb la que s’estableixen les comunicacions i interaccions socials, fan que aquest sigui un gran objectiu a integrar en el nostre projecte per tal de poder donar-li compensació i poder fer una acceleració d’aprenentatges. Donar prioritat al clima d’aula, a la diversificació de contextos d’aprenentatge i a la participació activa de l’alumnat serà la premissa què, a grans trets, defineix el centre en la forma d’intervenció.
. Compensació de la manca de vivències enriquidores que els facin tenir experiències d’aprenentatge. Veiem que els/les nostres alumnes i les seves famílies poden dedicar poc temps a compartir experiències de vida enriquidores pels més petits, capaces de dotar de significativitat el territori que serà l’escenari del seu relat vital. Pensem que el generar situacions de participació en les activitats del territori (barri i/o municipi), l’utilitzar l’entorn més immediat com a generador i context d’aprenentatges, ens serà d’utilitat per ajudar a afirmar la identitat dels/les nostres alumnes i les seves famílies, si som capaços de crear a través de la generació d’activitats i experiències, uns lligams “reexits”, de vinculació i de integració amb l’entorn. (treball de la territorialitat i la vinculació afectiva i identitària).
. Tracte continuat amb les famílies per tal de vetllar pels aspectes bàsics d’alimentació, higiene i descans i, també, per compartir expectatives altes referides als processos de desenvolupament i aprenentatge. Veiem que com a conseqüència d’alguns trets ja esmentats, una part important dels/les nostres alumnes i de les seves famílies, tenen serioses dificultats per imposar, mantenir o establir pautes saludables de conducta en aquests àmbits bàsics. Cal estar atents a això i vetllar per establir una bona comunicació que ens permeti orientar, establir uns protocols que possibilitin fer un seguiment eficaç i, també, poder comptar amb la col·laboració d’altres serveis del municipi (Serveis Socials, Mossos, policia local,.....). Es veurà d’incidir en els aspectes bàsics i de donar també, tractament prioritari a d’altres vinculats amb la vida escolar: minimització de l’absentisme, assistència, puntualitat, assistència a reunions organitzatives de seguiment i participació en activitats de centre,....
. Seguiment de la cura dels/les alumnes en tant a la organització i custòdia en temps no escolar. Es constata, de forma generalitzada, la influència d’avis i el seu tarannà, la influència de creences allunyades de les expectatives de política educativa respecte als nivells considerats adequats. En altres casos, fruit de la desorganització o poc temps real de dedicació dels adults de l’entorn familiar a l’alumnat, s’observa certa desprotecció o abandonament a les bastides que l’alumnat necessita pel seu desenvolupament bàsic. Observem que determinades situacions bàsiques i funcionals a la vida quotidiana de les famílies que podrien ser subjecte de convertir-se en contextos d’aprenentatge molt vàlids, es converteixen en situacions anodines ja que els adults al càrrec resolen les coses o, senzillament, s’obvien i no es tenen en compte, evitant que puguin constituir aprenentatges bàsics que hauran de ser entomats per l’escola (rutines, aprenentatges que d’antuvi ja venien fets en les èpoques primerenques de socialització com lligar-se les sabates o cordar-se, menjar un entrepà, doblegar un full o retallar...). L’atenció a aquestes qüestions bàsiques més el treball sistemàtic i compartit de les habilitats executives (atenció, regulació emocional, planificació, autoavaluació,...) serà prioritzat en el nostre projecte.
En general, pensem que aquestes consideracions han de servir-nos per situar-nos en “l’aquí i l’ara”, han de poder ser útils per establir lligams amb les famílies i, des de la força de la confiança i des de la voluntat de compartir objectius, ens han de dotar de recursos, organitzacions i tendències que puguin ser d’utilitat en la formació integral dels nostres alumnes.
El treball que comencem a definir en aquest bloc del nostre projecte es realitzarà tenint en compte les característiques del nostre equip, la dotació de recursos humans que en cada moment el departament d’Educació vagi promovent i amb els recursos espacials i materials amb els que puguem comptar en cada moment.
Cal saber que en aquests moments la dotació personal (equip de claustre del centre) es situa en 30 mestres (amb les persones que cobreixen jornades reduïdes), dels quals 8-7 pertanyen a Educació Infantil, i la resta a l’equip de primària i a les especialitats que des de la normativa es preveuen (EE, 2 mestres, Anglès, 2 mestres, EF 2 mestres). Aquests mestres (menys les jornades reduïdes), tenint en compte què el centre ha creat 3 llocs estructurals (2 per atenció a la diversitat –un a infantil i un a primària- i un per l’ impuls a la llengua estrangera) s’encarreguen de dur a endavant el projecte de Direcció.
Ens organitzem com a claustre, per repartir funcions i gestionar actuacions acords amb un projecte definit i compartit, des del treball de comissions i la definició de diferents llocs estructurals específics que ens ajuden a concretar línies, estratègies i accions concretes. De cara a la implementació del Projecte 2016-2020, pensem en anar definit tres llocs estructurals més: Educació Visual i Plàstica, Metodologies d’enfocament globalitzat i Lectura i biblioteca.
Cobreixen 25 hores lectives cadascun (atenció directa amb alumnes, entenent l’estona d’esbarjo com un període d’activitat educativa). Tal com anirem veient al llarg del Projecte es veurà de quina forma es prioritzen les atencions d’aquests mestres i com les organitza el centre per tal de poder donar millor resposta als reptes educatius que es planteja. De moment, per orientar la resposta, declarem que tenim “sisena hora” i, per tant, els nostres alumnes tenen una hora diària més en la seva jornada escolar al tenir el centre la qualificació de “màxima complexitat”.
Haurem de tenir també en compte la col·laboració d’altres professionals externs al centre que de forma puntual o sis temàtica hi col·laboren:
. Psicopedagog/a del’EAP
. Serveis Socials de l’EAP (Departament d’Educació)
. Serveis de l’ajuntament (Serveis socials, Educació, policia local i mossos d’esquadra, programes i activitats educatives..........).
Cal fer esment en aquesta part del present document que totes les accions educatives que el centre realitza s’acomoden en els diferents espais amb que l’edifici compta i què, amb el temps, van variant-se en funció de les noves necessitats i de les prioritzacions que l’ajuntament faci pels seus edificis o el Departament d’Educació pugui autoritzar.
L’espai específic de l’etapa infantil compta amb sis aules a la planta baixa, una sala per la psicomotricitat, una sala polivalent de mestres que s’utilitza com espai pel treball en petit grup i una zona de pati separada de la resta del jardí (el que utilitza primària). L’entrada i sortida al recinte escolar es realitza per un accés no compartit amb primària. En la mateixa planta baixa de l’edifici es troben el gimnàs, el vestíbul, el menjador general, els despatxos de direcció i secretaria i la sala de mestres.
El cicle inicial de primària es situa a les aules de la planta primera junt amb les dependències de música, aula d’anglès, aula digital, aules pel treball en grup reduït, biblioteca, ludoteca i aula d’experiències. En aquesta planta de l’edifici també trobem els despatxos per l’atenció de famílies (un despatx per cicle) i el treball de comissions i reunions de treball de cicles, així com el despatx de l’AMPA i el servei de llibres socialitzats (Dins un espai a la biblioteca).
El cicle mitjà i superior de primària es situa en la planta segona on també trobem l’aula de dansa i expressió corporal i un magatzem de material.
Menjador: Els nens de P-3 utilitzen un espai específic i exclusiu per poder atendre millor les seves necessitats i els/les alumnes de P-4 i P-5 utilitzen el menjador del centre.
Algunes accions educatives es realitzen fora del centre (sortides educatives de coneixement de l’entorn natural i social del municipi, colònies, visites al teatre municipal i contacte amb espectacles culturals,......).
El centre compta amb un ascensor i uns accessos adaptats.
QUÈ PRETENEM?
Prioritats generals
D’acord am les disposicions del Departament d’Educació des de la perspectiva global del sistema educatiu, el Departament d’Educació considera aspectes prioritaris i el nostre centre assumeix, puntualitzant les característiques que en seran particulars:
· L’ús de la llengua catalana com a llengua d’aprenentatge i de comunicació en les actuacions docents i administratives del centre. Fem nostre aquest postulat i tenim en compte que caldrà dotar de fortes organitzacions i criteris d’intervenció a aquesta voluntat ja que (com hem dit més amunt) l’ambient del barri i de les estones d’interacció lliure dels/les alumnes, està fortament “castellanitzada”.
Per tal de donar resposta a aquesta característica el centre decideix:
ü Iniciar totes les comunicacions verbals o escrites que es produeixin al centre en català (AMPA, consergeria, mestres, monitors,....).
ü Diferenciar la llengua d’ús per persones (mestre/a d’anglès que únicament parla en anglès), mestre/a de castellà i altres mestres que sempre parlen en català).
ü Fomentar l’ús del català en les estones d’esbarjo o més lliures, tot incitant els/les alumnes a parlar català.
ü Crear situacions d’aprenentatge dialògic continuat en contextos variats on la llengua vehicular sigui el català i es vetlli per la correcta utilització de la mateixa.
ü Fer l’aprenentatge de les estructures comunes bàsiques en català.
· L’escolarització inclusiva de tot l’alumnat atenent, des d’un plantejament global del centre, les necessitats educatives de l’alumnat i prioritzant, sempre que sigui possible i adequat, la màxima participació en els entorns escolars ordinaris.
La nostra forma de fer realitat aquest extrem es prioritzant l’atenció dels/les alumnes amb necessitats educatives específiques o especials, sempre que es pugui dins l’aula. Intentarem que l’acció dels especialistes d’educació especial, i de tots aquells reforços que es puguin dur a terme al centre, es faci doblant els mestre dins l’aula i vinculant els/les alumnes a l’activitat ordinària, malgrat tinguin un programa Individual adaptat que reculli el seu itinerari i objectius d’avaluació. Per optimitzar al màxim el recurs, es veurà de definir amb un màxim de detall les funcions i responsabilitats de cada mestre o responsable i poder així fer un seguiment acurat dels objectius, processos i indicadors d’avaluació dels PI i itineraris individualitzats (rutes NESE).
Per tal de poder organitzar-nos de la millor forma possible en principi i en general, les mestres d’Educació especial treballaran en situacions de gran grup o mig grup en hores lectives dedicades a activitats vinculades a l’àrea de matemàtiques i llengua (seguint el format que sigui: racons, experiències, projectes, sortides,.....) i els altres reforços es distribuiran acord als criteris consensuats que pretenen un repartiment ajustat i equilibrat. Per tal de fer realitat aquesta proposta, caldrà que els/les mestres es plantegin sempre activitats d’aprenentatge a les que puguin incloure’s tot els/les alumnes, sigui quin sigui el seu nivell d’arrencada, amb organitzacions que facin possible la cooperació entre iguals i l’establiment de les relacions d’ajuda (aprenentatge cooperatiu i situacions dialèctiques). La conversa i el tractament de l’expressió seran objectius prioritaris des de totes les accions educatives que es realitzen al llarg de la jornada escolar.
La organització de l’atenció a la diversitat en les situacions quotidianes (tinguin o no tinguin mestre de recolzament) des d’aquest enfocament, es detallarà més endavant en el present projecte, en l’apartat “Eix de programació”.
· El desplegament de l’organització, objectius i continguts de les àrees, establint com a finalitat central el desenvolupament de les competències bàsiques: les comunicatives per comprendre i expressar la realitat; les metodològiques, per activar l’aprenentatge, evidenciar objectius i estratègies per resoldre en un marc de lideratge per l’aprenentatge; les personals, per al desenvolupament i l’afirmació de la identitat pròpia; i les específiques centrades en conviure i habitar el món.
El nostre centre, entroncant amb la tradició que des de fa uns anys du a la pràctica, obligat per la necessitat de donar resposta a la diversitat que atén, es planteja continuar treballant a nivell de conjunt de mestres, d’acord amb el mètode de la pràctica reflexiva, planificant situacions d’aprenentatge vinculades a l’assoliment d’objectius generals graduats i seqüenciats, en un tractament recorrent de l’itinerari educatiu per cada alumne. La planificació es farà en dos formats: Paper i digital.
En els fulls de planificació i concreció del tercer nivell tots els mestres fixaran les seves propostes, la seva relació amb objectius i competències bàsiques i, en el cas que sigui aconsellable, fixaran itineraris específics (com a resposta a l’atenció a la diversitat) on es pugui seguir i avaluar el progrés de cada alumne d’acord amb els objectius i competències a assolir (Programes individualitzats).
· L’assoliment per tot l’alumnat d’un bon nivell de comprensió lectora, d’expressió oral i escrita, d’agilitat en el càlcul i en la resolució de problemes i situacions-problemes contextualitzades i d’autonomia en l’aprenentatge. El centre es planteja el partir de situacions que garanteixin el treball continuat d’aquestes habilitats bàsiques i, per això integra en el seu projecte accions concretes que puguin ser acceleradores del seu aprenentatge:
ü Treball sistemàtic per l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura en l’etapa d’Educació Infantil a partir del treball accelerat des de P-3 amb el Nom Propi.
ü Treball sistematitzat per l’assoliment de l’ortografia natural al cicle inicial i de l’arbitraria al mitjà i superior, en benefici de la producció de textos d’alta qualitat.
ü Treball específic de l’expressió oral i la comprensió en l’articulació d’un conjunt d’accions definides en contextos de treball sistematitzats ( experiències, sessions de lectura modelada i conversa sobre la lectura, tallers de ràdio, Consell dels Infants, dansa i expressió corporal, sessions de confecció d’audiovisuals i activitat de teatre...). Progressiva introducció de l’anglès com a llengua d’ús per l’aprenentatge.
ü Implementació del PAI ( Projecte d’activació de la intel·ligència) en tots els nivells educatius atenent al desenvolupament de pensaments (causal, aternatiu, de perspectiva, conseqüencial, i mitjans –fi), estratègies i fórmules de resolució i desenvolupament d’aspectes bàsics relacionats amb l’ordre, les seqüències, l’orientació, la categorització,...etc..
ü Implementació del programa del Quinzet de Càlcul mental i Càlcul global en tots els nivells educatius.
ü Indicació de dedicar una sessió de treball amb problemes de totes les dedicades al treball de l’àrea de matemàtiques.
ü Per afavorir l’autonomia d’aprenentatges i el desenvolupament de les habilitats executives necessàries, insistim en la incorporació de metodologies actives, de participació dels alumnes en les activitats i contextos i en l’avaluació (lideratge per l’aprenentatge i consciència dels propis processos) i en la realització de projectes. També es farà un treball específic amb famílies per tal de poder arribar a compartir expectatives de formació amb respecte als seus fills/es (reunions de famílies delegades, xerrades i tertúlies així com participació directa en l’activitat de centre acadèmica i festiva i en l’avaluació.
ü Tenir una sessió de tutoria i un programa d’educació emocional desplegat per donar resposta al es necessitats de resolució positiva de conflictes de l’alumnat
· L’impuls d’un projecte educatiu plurilingüe en qual el català, com a eix vertebrador, s’articuli de manera coherent amb l’ensenyament de les altres llengües i les altres àrees Amb la finalitat de millorar les capacitats expressives i comprensives dels/les nostres alumnes, i a partir del treball sistematitzat dels diferents llenguatges, lligarem l’activitat de treball dels mateixos a contextos definits i estructurats: Programa d’expressió-comprensió oral i de lectura, dansa i expressió corporal, programa d’experiències, eix de plàstica, Educació Emocional, ciències en anglès i “Art and craft”...Establim acords per relacionar les diferents estratègies didàctiques.
El centre realitzarà dues sessions en castellà per cada nivell educatiu a partir de l’etapa primària, iniciarà l’escriptura d’aquesta llengua en el nivell de segon i introduirà la llengua estrangera en el parvulari. De moment es pensa fer una introducció progressiva de l’anglès en una àrea no lingüística en els cicles mitjà i superior. Es detallaran els desplegaments i criteris a seguir pels mateixos.
· L’impuls de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, avançant en experiències d’introducció de la llengua estrangera al parvulari i d’ús de la llengua estrangera en àrees no lingüístiques, segons el projecte educatiu del centre.
En el cas del nostre centre s’estableix una sessió (de moment i fins a l’aprovació del pla d’innovació específic) per cada nivell d’infantil amb la idea d’accelerar l’aprenentatge de la llengua estrangera i fer immersionar els/les alumnes, amb uns sons i estructures moltes vegades molt allunyats de les seves experiències.
En tots els nivells de primària s’imparteixen dues/tres sessions setmanals, garantint dues hores o alguns minuts més d’activitat en aquesta llengua. En un document específic detallarem quin són els criteris de desenvolupament.
· La integració de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TAC) en el procés d’ensenyament-aprenentatge i en l’avaluació de les diferents àrees del currículum.
El nostre centre aposta per la utilització d’aquesta tecnologia de forma integrada en totes les àrees per realitzar les funcions de recerca d’informació, transmissió de la mateixa, treball amb hipertext (text no lineal), utilització de codis visuals i activitats individuals o en xarxa amb format interactiu,.......i, per tant, en tots els nivells educatius es garantirà la utilització dels ordinadors i recursos en una o altra mesura per poder anar desenvolupant de forma progressiva les capacitats i competències bàsiques que inclou el seu ús. Es detallaran en un document específic.
En un intent d’anar treballant de forma globalitzada i de prioritzar els aspectes de convivència, millora de la mateixa i establiment de relacions interpersonals adequades i, per tal de donar un caire al present document que pugui ressaltar aquesta característica de forma inequívoca, podríem establir més detalladament els següents objectius-tendència que compartiríem amb les propostes del Departament tot concretant-les en els eixos que passarem a definir:
· La integració en els processos d’ensenyament i aprenentatge de continguts vinculats a la coeducació, la ciutadania, la convivència (en relació a aquests primers continguts el centre aposta per l’establiment d’activitats extraescolars que col·laborin en la millora de la relació amb les famílies, en compartir el temps d’oci entre integrants d’un mateix nucli familiar malgrat pertanyin a generacions diferents, en donar formació i informació per poder participar de forma responsable i representant la identitat de pertànyer a un municipi i un projecte,....a través de la colla gegantera del nostre Centre i de les activitats que integra: taller de timbals, de gralles, de balls de gegants.......En aquesta activitat s’obren possibilitats de treball amb pares, mares i fills/es, es fa possible una interacció entre nivells educatius diferents –escoles bressol, parvulari, primària i secundària-,....etc.) , l’educació ambiental (programa de selecció de residus, treball a l’hort,....), la salut (programa de salut buco-dental, alimentació,....) la comunicació audiovisual, l’accés a la informació i el gust per la lectura així com l’expressió corporal –dansa- i plàstica).
· La coordinació entre el professorat de parvulari i primària i el de primària i secundària per afavorir la coherència del procés educatiu i la millora dels aprenentatges dels alumnes.
. La cohesió i l’equitat entre els membres de la comunitat educativa
COM ENS ORGANITZEM?
Definició dels nostres eixos i prioritzacions en les sisenes hores:
El projecte Educatiu de parvulari i el de l’etapa primària, s’orientarà des de la priorització dels “eixos” de treball que podem concretar en sub-objectius o mitjans per assolir millor nivells competencials en relació a l’objectiu de la Millora dels resultats que consta en la nostra planificació estratègica i Acords de Coresponsabilitat i en el Projecte de Direcció que concreta per quatre anys estratègies i activitats que hauran d’avaluar-se:
. Desenvolupament de les competències discursives i comunicatives (incloent-hi en aquestes tot allò que, a nivell no verbal – expressió corporal- i verbal, tindria a veure amb la vinculació i “entesa” emocional). DANSA, EXPERIMENTS, TEATRE I AUDIOVISUALS- aula multimèdia-.
. Creació d’ambients de treball adequats (tranquils, amb un ritme que permeti la comunicació de millor qualitat i el treball simultani de diferents grups a l’aula així com la creació i convivència de contextos d’aprenentatge rics, variats i no mecànics).
El treball d’aquests dos grans blocs es fa dins l’eix de treball que hem anomenat EDUCACIÓ EMOCIONAL I DESENVOLUPAMENT DE LA COMUNICACIÓ ILA RELACIÓ (Convivència i èxit escolar. Document específic)
. Creació de contextos de treball que potenciïn l’experimentació i la vivència de situacions enriquidores i generadores d’aprenentatge.
El treball d’aquest bloc està definit en documents específics que es poden integrar sota l’epígraf: METODOLOGIES GLOBALS, VIVENCIALS I GENERADORES D’EXPERIÈNCIES i, tenint en compte de encabir-hi diferents activitats i metodologies de realització en els respectius desenvolupaments curriculars d’àrees, revisats des de la perspectiva de l’assoliment de les Competències bàsiques en contextos propers i motivadors (Experiències, Cultura Popular, Expressió Corporal, Hort, Teatre,...).
. Vinculació del professorat al Projecte a partir d’una organització que l’empoderi i el faci autònom en la gestió. Organització de Comissions de treball que desenvolupin projectes i actuacions desenvolupades en plans Anuals avaluables cada curs. Les comissions abasten: Festes, Experiments, hort i estació meterològica, Famílies, Recursos Humans i Documentació, Pla TIC-TAC-TOC, Biblioteca i pla lector amb Consell D’Infants. Es creen d’altres segons necessitats (Enguany Infantil)
. Dinamització i multiplicació del tracte i comunicació amb les famílies per realitzar escola de pares en els aspectes bàsics d’alimentació, higiene i descans així com d’altres que puguin ajudar-nos a compartir al màxim el procés educatiu del/les nens i nenes (organització del temps de lleure i de l’activitat extraescolar, de la lectiva, de l’avaluació i del compromís amb el procés educatiu dels fills i filles).
El treball d’aquest bloc es una prioritat al centre que es planifica i avalua en relació a la PARTICIPACIÓ, IMPLICACIÓ I RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES. Per aconseguir un treball seriós en aquest àmbit es realitza un PLA D’ACOLLIDA A LES FAMÍLIES i un desenvolupament d’un objectiu de centre en planificació estratègica
El detall dels diferents aspectes organitzatius i funcionals es trobarà en el document: Normes d’organització i Funcionament del Centre (NOFC) i en les seves actualitzacions.
Aquests eixos s’hauran de tenir presents en l’organització general i en els diferents Projectes de Direcció (2012-2016 en l’actualitat i posterior 2016-2020) que, sota les directrius de la planificació estratègica i en estreta col·laboració amb el Departament (Plans d’Autonomia i ACDE), s’aniran concretant desenvolupant, avaluant i revisant.
Entenem que la planificació i reflexió sobre la nostra pràctica haurà de ser un “motor” que ens condueixi a la millora de la qualitat i el servei que donem, en un procés creatiu que ens obligui a “reinventar” cada situació d’ensenyament-aprenentatge amb la finalitat d’obtenir millors resultats.
Avaluarem i compartirem el resultat de totes les accions planificades al llarg de cada curs rendint comptes en diferents contextos de gestió:
Al propi claustre al llarg del curs per anar reajustant accions i en sessió final per mostrar resultats del conjunt d’expectatives del Curs, abans de rendir comptes al Departament
A la Administració Educativa amb motiu de l’elaboració i defensa dels resultats assolits en el marc de l’acord de coresponsabilitat
Al Consell Escolar com a òrgan representatiu de la comunitat educativa
The data for this school was updated more than one year ago.
We recommend you to contact them in order to confirm their methodology.
Do you have more information about Escola Teresa Altet? You can share it here. Just remember that this is a website about respectful education... so please, do not use this space for non-constructive criticism ;-)
The comments are only to share opinions that may be useful to those who are looking for more information. Please do not leave any data such as your email or phone number. If you want to contact Escola Teresa Altet, you will find their details above.
¿A qué edad se debería dejar de usar el pañal?, ¿No sabes cómo gestionar las rabietas?, ¿Cómo poner límites sin recurrir a castigos? Consulta a una asesora en crianza respetuosa
x