L'Erol som una Cooperativa sense ànim de lucre autogestionada. Les famílies, les professionals de l'educació -anomenades: acompanyants- i les persones que participem regularment de L'Erol construïm i creem comunitat.
El núcli actual de L'Erol és l'escola i la comunitat esdevé a través seu. A les tardes també és i cada vegada serà més un espai obert a la resta de la població.
La comunitat que conforma actualment L’Erol desitja trobar-hi un oasi que tingui com a vocació ser un lloc on cada persona i família hi pugui trobar benestar, salut, comprensió, coherència, tribu, refugi… en diferents dimensions: l’escola, la formació, l’assessorament i acompanyament familiar i entre persones/famílies, la teràpia, l’espai de trobada…
La casa que acull L’Erol és molt gran i ens hi podem imaginar molts espais comunitaris per a compartir i viure. Desitgem que al llarg dels anys podrem anar-hi fent realitat els somnis col·lectius de la comunitat de L’Erol.
L'educació viva, que parteix de l'educació lliure, es defineix com l'educació "del que és adequat". Per tant, esdevé en funció de les persones que comparteixen (segons les necessitats reals, les capacitats d'uns i altres, el nivell d'autoconeixement, els interessos...) i de les possibilitats de entorn. L'educació viva no és un mètode, sinó una actitud, una manera de relacionar-se, basada en tres grans referents teòrics: l'autopoiesi, la teoria de sistemes i el paradigma de la complexitat.
L'estructura de l'escola de L'Erol s'estructura segons les necessitats dels infants. Les necessitats dels diferents grups són canviants i ens adaptem a elles. També tenim en compte les necessitats de les persones adultes que acompanyem i les dels pares, mares o tutors/es.
Organitzem els diferents espais perquè siguin adequats per a cada etapa madurativa. A cada espai hi disposem el mobiliari i el material amb l'objectiu de promoure un ambient de confort on l'infant pugui desenvolupar-se amb companyia o en solitari. Els aprenentatges, a L'Erol, solen venir des de la motivació intrínseca en contacte amb l'entorn. A través del descobriment i l'expressió (també emocional). Les acompanyants promouen aquests aprenentatges a través de l'ambient, propostes, tallers, converses, hàbits, etc.
Per L'Erol és primordial poder tenir a l'abast el contacte amb la natura, el bosc, els elements. A l'escola passem moltes estones a l'exterior i si s'escau gaudim del bosc que tenim just al costat.
Vols veure el vídeo?
Per visualitzar-lo, actualitza la teva configuració de cookies i recarrega la pàgina
Vols veure el vídeo?
Per visualitzar-lo, actualitza la teva configuració de cookies i recarrega la pàgina