L'Associació Niu de Llavors pretén facilitar la connexió entre famílies que duen a terme una criança conscient i respectuosa.
Compartim experiències, dubtes, ens sentim acompanyades i teixim així relacions més fortes de suport mutu.
Per mitjà de les trobades, formacions, activitats i dinàmiques de creixement personal, pretenem atendre cada vegada millor les necessitats de les nostres criatures, aprenem a connectar amb nosaltres mateixes, i a cobrir les nostres necessitats com a persones.
Niu de Llavors oferix també:
- Un espai educatiu alternatiu a l'escola tradicional per a xiquets i xiquetes de 0 a 6 anys, en horari de 9.30h a 13.30h.
- Activitats per a majors de 6 anys durant les tardes, caps de setmana o períodes vacacionals.
- Formació al professorat i acompanyament dels centres educatius cap a una transformació més amable i respectuosa amb la infància.
CARACTERÍSTIQUES DEL NOSTRE ESPAI EDUCATIU
Oferim un clima lliure de pressions i basat en el respecte, on puguen desenvolupar les seues potencialitats. Partim d'una actitud de confiança cap a la seua persona i respectem els seus diferents ritmes i camins a la recerca de l'aprenentatge.
Entenem el joc lliure com l’eina d'aprenentatge, la manera que tenen per construir-se a si mateixos. Els permetrem ser protagonistes del seu procés de desenvolupament a través de l'experimentació activa.
COM S'ACOMPANYA A NIU DE LLAVORS?
1. Entenem i acceptem el xiquet i la xiqueta tal com són, en la seua totalitat (cos, emoció, ment, esperit, dinàmiques familiars) . No ens centrem només en el seu comportament.
2. Confiem en les seues capacitats per a créixer, aprendre, expressar, amar, cuidar, relacionar-se.
3. Respectem els seus ritmes.
4. La postura de l'acompanyant i de les persones adultes que estan en l'espai és com la d'un gat: atent, observador i silenciós fins en els seus moviments. No intervenim ni interactuem si no se'ns sol·licita. Tampoc guiem el joc. Les criatures saben exactament al que necessiten jugar i de quina manera.
5. Ens apropem al xiquet o la xiqueta, observant amb atenció i presència. Diferenciem les nostres pors dels perills reals. Canviem expressions com:“vés amb compte”, “et vas a caure”, per instruccions concretes com: atent, concentració en el que aquestes fent, assegura la mà...
6. Quan cauen mantenim la calma. Si no s'ha fet molt dany, ens acostem, estem presents, però esperem que s'alcen al seu temps. Tenim atenció per a no invalidar les seues emocions i evitem el comentari «no passa res» . Escoltem el seu relat, el seu plor i oferim acompanyament emocional.
7. Quan hi ha agressivitat, discussió o conflictes: no fomentem la polaritat mata-botxí. No jutgem ni en positiu ni en negatiu. Ambdues parts necessiten atenció. Creem espai perquè tots dos puguen expressar-se i deixem que la solució isca d'elles. Recordem les normes de respecte i convivència.
8. Quan hi ha conflicte pel mateix objecte, simplement acompanyem la resolució del mateix, reflectint la realitat sense juís. No els obliguem a compartir els seus objectes personals, encara que millor si no porten joguets de casa per a evitar conflictes innecessaris.
9. Deixem que decidisquen amb qui volen tenir mostres d'afecte, com besades i abraçades, i els acompanyem en moments en els quals puguen sentir-se pressionats per familiars o altres persones, utilitzant frases com: "Només dónes besades si tu vols". Si algú els envaeix, els allunyem una mica i els diem "t’apeteix besar-lo?"
10. No jutgem les activitats i creacions de les criatures, tampoc els comportaments. Evitem dir: "molt bé, molt malament, això està bé, això està malament, m'agrada, no m'agrada". Es pot reflectir la realitat dient: "et veig o et sent alegre amb la teva creació", per exemple. Si pregunten què opines, es pot donar l'opinió vertadera, però sempre tornant la pregunta per donar-li més importància la seva valoració pròpia: "A mi m'agrada, però a tu què et sembla? o com et sents? "
11. Evitem premis, càstigs, xantatges i amenaces. No obstant això, hi ha postures que comporten conseqüències determinades. El seguiment i acompanyament emocional en aquesta situació correspon a la persona adulta.
Tens més informació sobre Niu De Llavors? Pots compartir-la aquí. Només recorda que aquesta és una web sobre educació respectuosa, així que no facis servir aquest espai per fer crítiques no constructives ;-)
Els comentaris són únicament perquè els qui coneixeu Niu De Llavors pugueu deixar opinions que puguin ser útils a qui estigui buscant més informació. Si us plau, no deixis dades com el teu email o telèfon. Si el que desitges és contactar amb Niu De Llavors, trobaràs les seves dades a dalt.