Les Pinediques és una escola pública de doble línia, situada en dos indrets dife-
rents del poble:
- l’edifici del Parvulari, que acull els infants de 3 a 5 anys
- l’edifici de Primària, que acull els infants de 6 a 12 anys
El nostre equip està format per mestres amb diferents especialitats: educació
infantil, educació primària, anglès, música, educació física, audició i llenguatge,
educació especial. També comptem, a criteri del Departament, amb una tècni-
ca d’educació Infantil, una auxiliar d’educació especial i una vetlladora.
Participen en l’equip, el conserge, l’administrativa i tot el personal de menjador
(monitoratge i cuineres) i d’activitats extraescolars.
Comptem amb suports externs coordinats per l’Equip d’Assessorament Psicope-
dagògic (EAP).
Som un centre arrelat al poble, amb vincles amb les diferents entitats i associa-
cions i els altres centres educatius.
Que els drets dels infants siguin els drets de tots els nens i nenes és la manifestació
d’una humanitat més madura. (Loris Malaguzzi)
El nostre projecte d’escola parteix del respecte als drets dels infants per garan-
tir-los la possibilitat de construir-se i créixer.
L’infant és un ésser actiu, capaç de construir relacions i coneixement, i està
constantment ocupat en descobrir i donar significat a les coses que l’envolten.
Això ho fa tant individualment com en relació amb els altres, siguin infants o
adults.
Per això vetllem perquè l’escola sigui un entorn democràtic i ric on tothom pu-
gui fer créixer, desenvolupar i compartir les seves capacitats.
A Les Pinediques aquesta idea es concreta organitzant l’escola amb aquests
criteris:
- Promovent la iniciativa i l’autonomia dels infants, de manera que l’adult
pugui observar-los, acompanyar-los i donar continuïtat a les seves idees.
- Proposant accions simultànies per poder treballar amb grups més
reduïts .
- Organitzant agrupacions d’edats diferents per afavorir la cooperació i
acollir la diversitat de destreses i interessos.
- Planificant temps llargs i flexibles per respectar els diferents ritmes
d’aprenentatge dels infants.
- Oferint materials visibles, accessibles, de qualitat, presentats acurada-
ment, perquè fem confiança als infants i a les seves intencions i accions.
- Afavorint la multiplicitat de mirades (infants, família i mestres) en el pro-
cés d’avaluació de l’infant.
- Considerant els patis com a espais educatius.
- Vetllant perquè la franja del migdia (menjador) tingui continuïtat amb el
tarannà de l’escola.
Les famílies tenen el dret de participar activament de les experiències de creixement,
de cura i de formació dels propis fills i filles confiats a l’escola. (Loris Malaguzzi)
Infants, famílies i mestres formem part d’una mateixa comunitat i des de
l’escola treballem perquè les famílies tinguin cada vegada una presència i
protagonisme més real i constant.
Treballem conjuntament amb l’AMPA mitjançant comissions mixtes: comissió
de menjador, de llibres, de convivència, de participació, de coeducació i borsa
de voluntaris.
Les dades d'aquest centre es van actualitzar per última vegada fa més d'un any.
Et recomanem que acudeixis a la seva jornada de portes obertes per a poder confirmar la seva metodologia.