Al projecte Espai Educatiu Baladre, mirem l'educació com un procés integral que impacta en l'individu en la seua totalitat. La nostra proposta va adreçada a famílies amb infants de 6 a 12 anys, oferint una alternativa als models educatius convencionals fonamentada en una base pedagògica experiencial i experimental.
Ubicat a la Granja Escola Baladre, el nostre projecte es desenvolupa en plena natura, fomentant el respecte pels éssers vius i la sensibilitat ambiental.
Adoptem un enfocament educatiu centrat en l'afecte, l'aferrament segur i el respecte, brindant atenció individualitzada a cada infant al llarg dels seus processos emocionals i d'aprenentatge de manera coherent i afectiva.
Les nostres propostes d'aprenentatge s'adapten als ritmes de cada nen, creant un entorn que estimula el creixement mitjançant projectes (Coneixement del medi) el temari dels projectes és elegir pels infants a l'assamblea, tallers (Matemàtiques, Lectoescriptura, Cuina, Bricolatge, Hípica/cavalls, Música, Arts Plàstiques, etc) i també a través de l'exploració d'interessos propis de cada nen als diferents ambients.
Considerem el joc lliure com el medi natural per relacionar-se, conèixer el món i desenvolupar-se socialment, dedicant gran part del temps a aquesta activitat per fomentar el desig d'aprendre, explorar i estimular el desenvolupament motor i imaginatiu.
Cada espai, tant interior com exterior, està dissenyat per promoure la coherència i l'harmonia amb els nostres principis, facilitant el moviment lliure, estimulant la curiositat i atenent les necessitats individuals en tot moment.
A la nostra pràctica pedagògica, emprem tant el valencià com el castellà com a llengües primàries per interactuar amb els nens i nenes. Considerem fonamental el domini del valencià a causa de l'entorn sociocultural en què ens desenvolupem, així com la transmissió d'aspectes culturals arrelats a la nostra regió. Per tant, els recursos didàctics utilitzats a l'aula es troben disponibles en les dues llengües, promovent així la valoració i l'aprenentatge de les dues identitats lingüístiques.