El nostre projecte es basa en aconseguir una escola on el respecte per l'infant passi per damunt de tot. En aquest respecte també s'inclou les famílies i les seves opcions de criança (alimentació, bolquers de tela, lactància materna, baby led weaning,...)
Prenent com a referència la línea educativa de l'Emmi Pikler (pediatre Hongaresa), donem molta importància a la individualitat, sobretot en les estones de cura personal: menjar, dormir, neteja, donant temps a la intervenció del nadó i observant i prioritzant les seves necessitats
Es segueix el ritmes del dia a dia que els infants marquen, així com, els seus processos de creixement i aprenentatges. Mai se'ls força cap etapa, ells ens guien el seu procés.
Es promou el moviment i el joc lliure i es proposen espais de lliure circulació, on se'ls ofereix tot un pis amb diferents ambients i propostes; són els infants que trien a què volen jugar. Els materials son molt pensats i de qualitat. La nostre pedagogia està basada en diferents corrents pedagògiques Reggio Emmilia, Emmy Pickler, Montessori...
Apostem per una alimentació saludable amb cuina pròpia, coccions sanes i productes ecològics i de proximitat. Tenim un fantàstic jardí on els infants poden estar en contacte amb la natura.
Tot plegat es possible gràcies a les ràtios reduïdes que tenim i a que som dues mestres per grup. Donem la llibertat a les famílies perquè estiguin a l'escola el temps que vulguin. El procés d'adaptació a la llar és totalment flexible. Les famílies poden fer aquest procés amb el temps que ho necessitin, i poden acompanyar els infants durant la jornada, afavorint amb la seva presència, la integració a aquest nou context des d’un lloc de seguretat. De mica en mica, i a partir que ambdós estiguin preparats, començaran a fer petites separacions fins a aconseguir l’horari que necessiten .
La resolució dels conflictes és un aspecte molt important del nostre projecte. Des de la mirada respectuosa i sense judicis s'intenta que els infants implicats connectin amb les seves emocions, donant veu a ambdues parts, el temps es para i es prioritza la resolució buscant acords.
El moviment lliure es un altra pilar de l'escola. Un cop a la setmana fem psicomotricitat, amb un psicomotricista basant-se en la pedagogia de Bernat Aucouturier.
Som una cooperativa de mestres, enamorades de la nostra feina, que apostem per la formació continuada i la reflexió de les pràctiques educatives.
Vols veure el vídeo?
Per visualitzar-lo, actualitza la teva configuració de cookies i recarrega la pàgina