IOCUS sorgeix de les ganes de treballar per oferir espais de relació i aprenentatge, on el joc i l'actitud lúdica són l'essència dels projectes. També, neix de les ganes de sumar-nos a reivindicar la importància del joc en el desenvolupament al llarg de la vida.
A IOCUS entenem l'educació com un procés d'aprenentatge integral, individual i col·lectiu, que es dona al llarg de la vida, de manera lliure i multidireccional a partir de l'acció, l'experimentació, la reflexió, l'observació, de la relació... del joc . Com una eina de transformació social i emancipadora. Entenent l'acció d'educar com l'acompanyament en el desenvolupament i aprenentatge de les persones, com un procés d'intervenció educativa respectuosa no autoritària.
Des de IOCUS oferim projectes socioeducatius que possibilitin la satisfacció de necessitats i interessos individuals i col·lectius des del plaer, el joc, la cura, el respecte ...
Entenem el JOC com la forma essencial d'aprenentatge. Jugant ens construïm, expressem, imaginem, inventem i creem, ens alliberem... és la forma més completa i elaborada d'aprendre.
En el joc hi cap tot. És a dir, qualsevol activitat pot ser lúdica sempre que es faci lliurement i des de la intenció de gaudir i cuidar/cuidar-se.
IOCUS surge de las ganas de trabajar para ofrecer espacios de relación y aprendizaje, donde el juego y la actitud lúdica son la esencia de los proyectos. También, nace de las ganas de sumarnos a reivindicar la importancia del juego en el desarrollo a lo largo de la vida.
En IOCUS entendemos la educación como un proceso de aprendizaje integral, individual y colectivo, que se da a lo largo de la vida, de manera libre y multidireccional a partir de la acción, la experimentación, la reflexión, la observación, de la relación... del juego. Como una herramienta de transformación social y emancipadora. Entendiendo la acción de educar como el acompañamiento en el desarrollo y aprendizaje de las personas, como un proceso de intervención educativa respetuosa no autoritaria.
Desde IOCUS ofrecemos proyectos socioeducativos que posibiliten la satisfacción de necesidades e intereses individuales y colectivos desde el placer, el juego, el cuidado, el respeto...
Entendemos el JUEGO como la forma esencial de aprendizaje. Jugando nos construimos, expresamos, imaginamos, inventamos y creamos, nos liberamos... es la forma más completa y elaborada de aprender. En el juego cabe todo. Es decir, cualquier actividad puede ser lúdica siempre que se haga libremente y desde la intención de disfrutar y cuidar/cuidarse.