Proyecto pedagógico basado en los principios y la filosofía Montessori. En la actualidad el proyecto Montessori llega hasta los 6 años. En el curso 2018-2019 empezaremos con primaria, conocido en Montessori como Taller 1, con previsión de llegar hasta los 12 años.
Podem resumir el Projecte Educatiu de Centre en dos grans objectius prioritaris:
Defensar la infància i les seves necessitats, que són diferents a cada etapa educativa.
Ser responsables i tenir cura de les famílies, tot oferint formació i assessorament, en la meravellosa aventura de créixer i assolir les seves fites.
Els continguts bàsics de la proposta educativa del Col·legi San Pedro són:
Educació holística del nostre alumnat que abasti les seves dimensions intel·lectual, emocional i social.
Compromís amb l’autonomia personal, la responsabilitat i l’esforç com a garanties d’èxit.
Inclusió, cooperació i treball en equip, dins d’un marc de cultura de la convivència.
Promoció de la igualtat d’oportunitats mitjançant una atenció a la diversitat efectiva i afectiva.
Potenciació de les llengües com a eines comunicatives, cognitives i culturals.
Porta oberta a la comunitat educativa: AMPA, Consell Escolar i altres activitats que necessitin de la col·laboració indispensable de les famílies.
Convicció en l’oferta d’uns valors i actituds que els permetin de participar a la societat actual amb estabilitat i autoestima, amb sentit crític i competències personals, socials i de treball en equip.
Foment d’una actitud activa, curiosa, investigadora i crítica, que sigui la base de la seva formació i de l’adquisició dels seus aprenentatges, coneixements i valors.
Ús de la tecnologia de la informació i la comunicació com a una eina més d’aprenentatge.
Implicació en la xarxa sòcio-cultural del nostre entorn, així com sensibilització amb el nostre medi natural. Això implica, des de visites de personalitats rellevants en els seus camps professionals a activitats dirigides per entitats del nostre poble, passant per sortides del centre per tal de conèixer i valorar significativament de què disposem al nostre voltant més immediat.
Formació constant del professorat que permeti estar a l’avantguarda del conjunt educatiu de la ciutat; i així oferir una docència de màxima qualitat.
Gestió d’una escola sostenible i respectuosa amb el medi ambient.