Una altra educació JA és possible

Selecció de joguines educatives i no sexistes Joc simbòlic

Taula de llum

Taula de llum
La taula de llum és un recurs obert a la imaginació; desenvolupa l'expressió plàstica, el joc lliure, l'experimentació i la narració de contes. Edat: + 2

#joc simbòlic

Cuina de fusta

Cuina de fusta
Cuineta de fusta. Edat: + 2

#joc simbòlic

Lottie

Lottie
El objetivo de los muñecos Lottie es empoderar a los niños y niñas a abrazar su imaginación y disfrutar su infancia a través de muñecos inspirados en las proporciones y los rasgos de peques de verdad VS mujeres irreales. Edat: + 3

#joc simbòlic

Playmobil 1.2.3 - Arca de Noè

Playmobil 1.2.3 - Arca de Noè
Un piló d'animalets (una parella de cada espècie) i l'arca de Noè on poden refugiar de les onades de la banyera. Edat: 2 - 6

#joc simbòlic

Tenda de fusta

Tenda de fusta

#joc simbòlic

constru
Has vist la selecció de Joc simbòlic.
Visita la guia completa.
Aquesta guia ha estat creada amb la finalitat d'ajudar-te a trobar regals no sexistes, que no incitin a la violència i que desenvolupin la creativitat i el joc col·laboratiu. Cap de les joguines seleccionades ha pagat per sortir.

Més enllà del blau i el rosa

Vivim en una societat en la qual persisteixen molts prejudicis limitants. Encara hi ha qui regala camions als nens i nines a les nenes. Els catàlegs de joguines no ajuden, amb la seva secció blau i la seva secció rosa.

Per què encotillar a la canalla per haver nascut noi o noia? Serveix perquè siguin més feliços, perquè desenvolupin l'empatia, perquè tinguin més possibilitats... o per tot el contrari? A moltes nenes els encanten les cuinetes, i això és tan fantàstic com que els agradi el skate, o que els nens també gaudeixin cuinant. Només en les ments d'algunes persones això no és vàlid, perquè reprodueixen limitacions que els van inculcar a elles mateixes en la infància.

Revisem els nostres prejudicis. La forma en què ens van educar és la primera que hem conegut, però no vol dir que sigui millor. Quantes coses vam deixar de fer perquè no tocaven, per no defraudar expectatives? Ens ha fet més feliços guiar-nos pel què diran? Quantes nenes podrien haver estat estupendes cirurgianes, quants nens haurien arribat a ser magnífics ballarins, si els prejudicis no s'haguessin creuat en els seus camins?

Alliberem la infància. Deixem als nens expressar la seva sensibilitat i a les nenes jugar a jocs d'acció, sempre que vulguin. Els jocs poden servir tant per reproduir motlles, com per trencar-los. Les joguines permeten assajar diferents rols, alliberar tensions; expressen el món interior i permeten experimentar-ne de nous.

Les joguines no tenen sexe: quan s'utilitzen d'una manera excloent, és perquè estan reproduint la societat en la qual han sorgit. Per contra, quan els jocs poden triar-se lliurement esdevenen una eina que fomenta l'autoconeixement i la coeducació. La igualtat d'oportunitats ha de començar en la infància. No eduquem els criatures polaritzades, limitant a les nenes a les cures i els nens a l'acció. Ajudem-los a desenvolupar el sentit crític davant una publicitat que sembla destinada a inocular-desitjos i a ficar-los en un o altre rol.

Hem creat aquesta selecció per donar idees, per mostrar joguines que es surten dels tòpics. I en els casos en què hem inclòs alguns com una nina, tradicionalment considerats de noies, hem tingut en compte que en la seva presentació no caigui en estereotips.

Els jocs ofereixen la possibilitat d'imaginar i crear en llibertat: no limitis a la teva filla, a la teva nét, al teu neboda ... per haver nascut nen o nena.

¿Montessori?, ¿Waldorf?, ¿Educación libre?, ¿Reggio Emilia?, ¿Freinet? Descubre las diferencias en Otra educación ya es posible

Portada Otra educación ya es posible x