Una altra educació JA és possible

Selecció de joguines educatives i no sexistes Montessori

Globus terraqüi

Globus terraqüi
Globus per descobrir els continents. Edat: + 3

#montessori

Formes geomètriques de plàstic transparents

Formes geomètriques de plàstic transparents
Formes geomètriques amb base desmuntable, per veure la relació de les figures i els cossos geomètrics. També poden omplir-se de líquid per explorar el concepte de volum. Edat: 5 - 12

#montessori

Torre Rosa Montessori

Torre Rosa Montessori
Ajuda a desenvolupar la discriminació visual de mida en tres dimensions.

#montessori

Multiplicació

Multiplicació
Taula per aprendre a multiplicar de manera visual.

#montessori

Paletes de colors translúcides

Paletes de colors translúcides
Molt útil per treballar les mescles de colors.

#montessori

Joc infantil de formes geomètriques per encaixar

Joc infantil de formes geomètriques per encaixar
Permet treballar colors, formes i grandàries. Edat: + 3

#montessori

Lletres de fusta

Lletres de fusta
60 lletres petites de fusta

#montessori

Taula de llum

Descobreix en aquest tutorial com construir fàcilment.
http://www.millaveallen.com...

#montessori

constru
Has vist la selecció de Montessori.
Visita la guia completa.
Aquesta guia ha estat creada amb la finalitat d'ajudar-te a trobar regals no sexistes, que no incitin a la violència i que desenvolupin la creativitat i el joc col·laboratiu. Cap de les joguines seleccionades ha pagat per sortir.

Més enllà del blau i el rosa

Vivim en una societat en la qual persisteixen molts prejudicis limitants. Encara hi ha qui regala camions als nens i nines a les nenes. Els catàlegs de joguines no ajuden, amb la seva secció blau i la seva secció rosa.

Per què encotillar a la canalla per haver nascut noi o noia? Serveix perquè siguin més feliços, perquè desenvolupin l'empatia, perquè tinguin més possibilitats... o per tot el contrari? A moltes nenes els encanten les cuinetes, i això és tan fantàstic com que els agradi el skate, o que els nens també gaudeixin cuinant. Només en les ments d'algunes persones això no és vàlid, perquè reprodueixen limitacions que els van inculcar a elles mateixes en la infància.

Revisem els nostres prejudicis. La forma en què ens van educar és la primera que hem conegut, però no vol dir que sigui millor. Quantes coses vam deixar de fer perquè no tocaven, per no defraudar expectatives? Ens ha fet més feliços guiar-nos pel què diran? Quantes nenes podrien haver estat estupendes cirurgianes, quants nens haurien arribat a ser magnífics ballarins, si els prejudicis no s'haguessin creuat en els seus camins?

Alliberem la infància. Deixem als nens expressar la seva sensibilitat i a les nenes jugar a jocs d'acció, sempre que vulguin. Els jocs poden servir tant per reproduir motlles, com per trencar-los. Les joguines permeten assajar diferents rols, alliberar tensions; expressen el món interior i permeten experimentar-ne de nous.

Les joguines no tenen sexe: quan s'utilitzen d'una manera excloent, és perquè estan reproduint la societat en la qual han sorgit. Per contra, quan els jocs poden triar-se lliurement esdevenen una eina que fomenta l'autoconeixement i la coeducació. La igualtat d'oportunitats ha de començar en la infància. No eduquem els criatures polaritzades, limitant a les nenes a les cures i els nens a l'acció. Ajudem-los a desenvolupar el sentit crític davant una publicitat que sembla destinada a inocular-desitjos i a ficar-los en un o altre rol.

Hem creat aquesta selecció per donar idees, per mostrar joguines que es surten dels tòpics. I en els casos en què hem inclòs alguns com una nina, tradicionalment considerats de noies, hem tingut en compte que en la seva presentació no caigui en estereotips.

Els jocs ofereixen la possibilitat d'imaginar i crear en llibertat: no limitis a la teva filla, a la teva nét, al teu neboda ... per haver nascut nen o nena.

¿Montessori?, ¿Waldorf?, ¿Educación libre?, ¿Reggio Emilia?, ¿Freinet? Descubre las diferencias en Otra educación ya es posible

Portada Otra educación ya es posible x