AQUEST CURS

US ESPEREM!

Una vegada proporcionades les vostres dades, no oblideu reservar la data de la vostra Visita al Centre.

Si ja ho heu fet, podeu accedir a la reserva directament fent clic al botó

Una escola amb menús més saludables i sostenibles

Us informem que ens hem sumat a la campanya Menja de temporada! Per la teua salut i la del planeta en el marc dels projectes: ‘La Sostenibilitat al Plat’, finançat per la Generalitat Valenciana i el Programa Horta-cuina.

Ens unim 16 centres educatius per a sensibilitzar i educar al nostre alumnat des d’edats
primerenques a menjar concorde a la temporalitat dels aliments.

Per què creiem que aquest és important?

➔ Millora la nostra salut
➔ Cuidem el medi ambient
➔ Augmentem el benestar social, cultura i econòmic de les persones del nostre entorn

En què consisteix la campanya?

La campanya de temporada té diversos objectius, entre ells, és recordem la importància de reconnectar amb el nostre territori i l’origen dels aliments. També, donar a conéixer els productes de temporada en la comunitat educativa i ajudar-nos en el trànsit que ja hem posat en marxa cap a una alimentació sostenible amb menús més ajustats a la temporalitat del camp i productes de
proximitat.

Per a això, es posaran en marxa una sèrie d’activitats:

● Un joc per a professorat i alumnat: Menjatempo.
● Degustació d’aliments de temporada en l’hora del menjador.
● Un concurs de còmic entre les comunitats educatives que participen en la campanya en relació amb el consum d’aliments de temporada.
● Una jornada de resultats a la primavera amb tots els centres educatius participants en la campanya amb invitació a tota la comunitat educativa.

Us anirem contant i compartint els resultats!

ÚLTIMES NOTÍCIES

NOTÍCIES

Parelles lectores

A l’etapa de Primària estem d’enhorabona. I és que des de la setmana passada, ha començat a rodar de nou el «programa de les parelles lectores», una activitat que es porta a terme durant un dia a la setmana i que està dirigida a reforçar i potenciar la lectura en l’alumnat més menut, fomentar el plaer per la lectura de llibres, mantenir una bona actitud davant la lectura i establir relacions d’ajuda i col·laboració entre alumnes de diferents nivells.

Així, les parelles lectores d’enguany són: 1r A – 4t A;1r B – 4t B; 2n A – 5é A; 2n B – 5é B; 3r A – 6é A i 3r B – 6é B. A llegir s’ha dit!

L’ODS número 4 (educació i qualitat) i l’ODS 16 (Pau, justícia i institucions sòlides) estan presents en aquesta activitat pedagògica que neix amb la voluntat de fomentar la lectura com a instrument imprescindible de l’educació de qualitat, però també amb l’objectiu de promoure societats pacífiques i inclusives per al desenvolupament sostenible.

Tutoria personal a l’ESO

A secundària, a banda de tindre tutors/es de grup, també treballem amb la figura de “tutor/a personal”.

Aquest càrrec implica dur endavant un seguiment proper de l’evolució tant acadèmica com emocional i personal de l’adolescent. Per això, es fan entrevistes individuals amb les famílies i amb l’alumnat. La idea és que l’alumnat tinga una figura adulta de referència dins de l’escola. 

Passades les primeres setmanes de curs, i feta la tria de tutor/a personal, el professorat es reuneix per primera vegada amb el “seu” alumnat per conèixer-se o trobar-se de nou. 

Biblioteca oberta de nou!

L’escola està d’enhorabona perquè, després d’alguns cursos tancada, per fi hem pogut tornar a obrir les portes de la nostra biblioteca escolar. Es tracta d’un espai en el qual pretenem accentuar les interrelacions entre la nostra comunitat escolar, respectant, això sí, els 7 Principis Dialògics.

El primer dia, l’alumnat de secundària va fer un bon ús d’aquest espai tan necessari pel que fa a l’aprenentatge. Alguns van entrar per curiositat… després de tant de temps! Però també van entrar per llegir, agafar llibres en préstec o, avançar deures, treballant amb altres persones braç a braç.

L’escola està molt contenta de tornar a veure aquest espai viu i confiem que li trauran bon profit.